هم انديشي تخصصي الکترونیک خودرو در تدوين برنامه راهبردي وزارت صنعت، معدن و تجارت

  • DSC01253
  • DSC01254
  • DSC01257


DSC01253در این هم اندیشی جناب آقای مهندس پیرمحمدی ریاست محترم شرکت ساپکو به بازار بزرگ و رو به گسترش الکترونیک خودرو در کشور اشاره کرده و به طور مثال ECU خودروها را از جمله تجهیزات با بازار حدود ۳۰۰ میلیون دلاری در کشور بیان داشتند که در صورت ورود شرکتهای داخلی به این حوزه هم نیاز خودروسازان رفع شده و هم این بازار می تواند منشا رشد و تحول شرکتهای فناور در این حوزه باشد.

همچنین در این هم اندیشی آقای مهندس شهروز حسینی نیا، مدیر مطالعات و برنامه ریزی و کسب و کار قطعه سازی و زنجیره تامین گروه سایپا که به نمایندگی از شرکت سایپا در این جلسه حضور داشتند، بر ضرورت برنامه ریزی راهبردی در این حوزه تاکید کردند. ایشان امکان برنامه ریزی دقیق و با جزئیات را از طرف خودروساز را تقریبا غیر ممکن دانسته و این امر را وظیفه قطعه سازان دانستند. ایشان بیان داشتند که در همه کشورهای دنیا، قطعه سازان چندین پله از خودروسازان جلوتر بوده و محصولات و تجهیزات متنوع و جدیدی را در واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) خودشان طراحی کرده و آنها را به خودروسازان پیشنهاد می دهند. سپس ایشان بیان داشتند که خودروساز بر اساس پیشنهادات قطعه سازان، برخی از این ماژولها را انتخاب کرده و حتی ممکن است تغییراتی در پلتفرم کلی ماشین خود ایجاد کنند.

همچنین در این جلسه آقای مهندی افشاری رئیس گروه خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و آقای مهندس مهویدی از کارشناسان این سازمان نیز به بیان نقطه نظرات این سازمان در توسه بخش الکترونیک خودرو پرداختند. ایشان با توجه به سهم اقلیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع، امکان سیاستگذاری از سوی این سازمان برای خودروسازان را منتفی دانسته و سیاستگذاری را بر عهده سهامداران دانستند. همچنین در این جلسه آقای مهندس حمزه به نمایندگی از جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف، به برنامه مشترک این مجموعه با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه حمل و نقل جاده ای هوشمند اشاره کرده و توضیحاتی را در رابطه با این پروژه ارائه نمودند.

همچنین در این جلسه آقایان دکتر افتخاری و عصار حسینی از شرکت الکترونیک سازان سمنان نیز حضور به هم رسانیده و بر بازار قابل توجه صنایع خودرو در بخش الکترونیک تاکید کردند. همچنین جناب آقای مهندس عصار، به خلا وجود استاندارد بومی در کشور اشاره کرده و بیان داشتند که خودروسازان عمدتا استانداردهای جهانی را قبول داشته و در شرایطی که کشور در تحریم است، کسب این استانداردها برای شرکتهای داخلی با دشواری همراه بوده و چرا این استانداردها داخلی سازی نمی شود تا شرکتها بر اساس استاندارد داخلی و بومی امکان کسب سریع استاندارد محصولات خود را داشته باشند.

DSC01254

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *